mösspåtagning, valborg & mösspåtagningsfääst

Tog en långpromenad i solen idag, kunde gå ut i t-shirt och korta träningsbyxor för första gången i år, riktigt somrigt! =D U
Väldigt uppfriskande efter gårdagen, hehe.

I går ja! Hahaha vilken härlig dag det var =) Mösspåtagningsdag och första studentskivan. I skolan hade vi först en lång föreläsning, sen 2 timmars lunch som vi spenderade på Burger King (najs najs!), sen 45 minuters religion och sen var det dags för mösspåtagning! Vilken stämning det var alltså. Alla treor samlades i aulan, och vi sjöng lite studentsånger och någon sa några väl valda ord. Vi, tjoade med studentmössorna uppe i luften varje gång någon sa nåt bra på den lilla scenen. Tvåor och ettor stog runt omkring på dom olika våningarna och tittade på mösspåtagningen. Några treor började skrika "somliga har ett år kvar!" och tillslut dånade hela aulan av att alla treor tog i från tårna med "somliga har ett år kvar!". Haha det var kuuul ;) Och det började verkligen kännas på riktigt att snart tar vi studenten!!

 
fina somriga blommor!        somliga har ett år kvar!

Sen fick vi sluta skoldagen och folk åkte hem (studentmössan på!). Var hemma några timmar, åt tacos med familjen för att fira valborg. Sen mötte jag upp med ett glatt och silvrigt gäng, för vi skulle på studentskiva! Tema silver & silvertejp, och dom kallade partyt för "Mösspåtagningsfäst". Fyndigt va? ;) Nästan alla över 18 år på vår skola skulle dit, och många andra, så det blev en stor fest. Det var silvertejpsbrallor, silverperuker, hattar och glitter överallt. Musiken som spelades var allt från dunkadunka till Grease och Fångad av en stormvind. Vi dansade nästan hela natten lång, och framåt småtimmarna sjöng  jag, A och E med så högt vi kunde till "You're the one that I want" (från Grease). Då kändes livet bra gött! Sen kom jag hem helt slut vid halv 4.

Ni vet det där ordspråket, "Inget ont som inte för något gott med sig"? Well, det verkar vara tvärtom för mig, i alla fall på senaste tiden. Mitt i all student-yra, soligt väder och härliga dagar i skolan får jag reda på att mina knäproblem är "kronisk inflammation i ledmusklerna". Jahapp, kronisk, det betyder alltså permanent. Jag behöver inte operera, för det går inte att operera. Smärtstillande krämer kan lindra, men det är egentligen bara sjukgymnastik 3 dar i veckan i 4 månader som hjälper, och då ändå bara lindrar smärtan. Det gör inte ont hela tiden, men ganska ofta, så det är ju ändå ett problem.. suck.

Jaja, 5 veckor kvar till studenten, och det lär bli några sjujäkla roliga veckor! =D

Dagens låt:
Måns Zelmerlöw - Hope and glory


- Tjingeling tingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback