Gött och blandat

Den här veckan har varit lite galen om jag får säga det själv, väldigt händelserik. 2 prov i skolan (ett skriftligt och ett muntligt), 2 skivor, en helt fantastisk grillkväll, och nu ikväll bio. Så mycket planer har jag inte haft på länge! Proven gick väl sådär, men skivorna var roliga och i går var en sån där positiv allt-går-bra-dag! Först bara två timmars skola, sen fotoutställning (läxa i engelskan), en snabb shoppingrunda (har shoppat kanske lite mycket på senaste - hit eller shit I don't know) och sen möta upp A för att handla till grillkväll. För 70 kr fick vi en engångsgrill, tändstickor, ett paket grillkorv och en påse korvbröd. Bra va? Sen åkte vi till stranden och fler dök upp och till slut var vi ett härligt litet gäng. Vi grillade korv med bröd, mashmallows och åt massa godsaker som folk hade med sig. I torsdags var väderprognosen för fredagskvällen 9 grader och lite molnig sol, men det var strålande sol fram till åtta-tiden och ljumma vindar i luften. När solen nästa hade gått ner vid halv nio och vi inte ville gå hem än så gjorde vi en liten brasa som vi sen satt runt och småpratade och grillade mashmallows. Kom hem halv tolv, trött och sandig.

Ikväll blev det bio med syster och pappa, vi såg 17 again. Filmen handlar om en man i 40-årsåldern, Mike, som är mitt i en skilsmässa, hans barn är i tonåren och tycker pappan är töntig och han har precis blivit sparkad från jobbet. Mike längtar tillbaka till när han var 17 år och skolans populäraste kille, basketstjärna och tjejmagnet. En dag vaknar han upp igen, fortfarande 40 år i sinnet men med sin 17-åriga kropp, och får chansen att leva i high school igen. Den var bra, mycket humor och lite annorlunda story. Och med Zac Efron! Jag tycker att han visar med den här filmen att han inte bara är High School-Musical. Men han kan gärna stanna bland tonårsfilmerna ;) Visst, han är lite överdriven ibland med utseende och image men han verkar ändå vara en cool kille och jag ser gärna honom på bioduken =)
Äh, ni måste se den!

Jag gillar min bakgrundsbild på datorn. Liksom, kolla bara! Kan det bli bättre? höhö ;D


Nu ska jag som den sanna nattuggla jag är, fortsätta städa och rensa lite på mitt rum.
Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback