"Allt för min syster" blir film!

Yes yes yes! Gissa om jag blev glad när jag upptäckte att min favoritbok har blivit film! Allt för min syster av Jodi Picoult, den bästa bok jag har läst, har nu blivit film med bla. Cameron Diaz och den där lilla tjejen från Little Miss Sunshine i rollerna. Vet inte när filmen släpps, men jag lär gå på premiären! Här är trailern för filmen:

 

Allt för min syster (My sisters keeper) handlar om 13-åriga Anna. Hon är inte vilken tjej som helst, hon finns nämligen till för att rädda livet på sin syster Kate. Annas storasyster har leukemi, och föräldrarna gjorde valet att "designa" ett till barn med perfekt genetisk matchning till äldsta dottern. Hela sitt liv har Anna fått donera blod och benmärg och annat till sin syster. Kate har blivit sämre och för att hon ska överleva måste Anna donera en njure till sin syster. Men hon är trött på att andra bestämmer över hennes kropp, och därför bestämmer hon sig för att stämma sina föräldrar så att de inte kan göra valen åt henne längre. (I boken är systrarna identiska till utseendet, dom ser ut som tvillingar fast det är typ 3 års skillnad mellan dom, så är det inte i filmen).

Jag rekomenderar starkt att ni läser boken! Den är förvånadsvärt bra, gripande och överraskande. Best book ever! I alla fall en av de bästa =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback