Stupid snow, stupid knee

Hej mitt vinterlaand, nu är du hääär (igen).
Okej, 2 decimeter snö är jättefint, men nu får vädergudarna bestämma sig! Snö eller vår?! Det blir ju totalkaos varje gång det kommer ett sånt här snöväder. busstrafiken blir helt knäpp och trafikolyckorna är flera hundra(?).
Och folk ramlar och slår sig!

Idag ringde klockan 6.00, not so wonderful. Onsdagsmornar är livet ett helvete för mig. Jag orkar inte vakna, allt är piss och sen stressar jag runt för att jag bara har 20-30 min på mig innan bussen går.
Men konstigt nog, inte idag, nej jag var ovanligt pigg och hann göra allt jag skulle, hade 40 minuter på mig. Gick ut i tid till bussen, skulle ta en buss tidigare pga busskaoset.
Och så när jag nästan är vid busshållplatsen rycker vänster ben till och jag ligger på marken, Jag har haft stora problem med att mina knän går ur led för att sen hoppa tillbaka direkt. Ibland är det allvarligare, som idag. Jag ramlar, känner världens smärta i knäet, kan knappt röra mig och ligger där och får panik. Plogbilschauffören stannar och hjälper mig upp, jag ringer mamma som inte hade gått till jobbet än och väntar på att hon och syster kommer och hämtar mig. Mitt ben bara skakar utan att jag kan kontrollera det. Det tar en halvtimme att gå vägen hem igen med hjälp av mamma och syster, samma väg som annars tar 5 minuter. Hemma får jag lägga mig i sängen och knäet bara bränner och pulserar av smärta. Har legat här hela dagen och smärtan är bättre, nu värker det bara om jag rör benet. Men, jag kan knappt stödja på benet och det har svullnat upp fett mycket!
Skit också.

Dagens citat:
"On a scale of fucking awsomeness it's defintely towards the top"
- Robert Pattinson i en lite annorunda men rolig Twilight-intervju med NGTV där dom typ har blivit tillsagda att svära massor =P Haaha xD

Kommentarer
Postat av: Marja

Men gud vad obehagligt! Jag skulle bli jätterädd! tur att dina familj var hemma :) hoppas benet blir bättre och att den inte gör om samma grej!

2009-03-11 @ 18:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback