Konsten att blogga

(Det här inlägget är way out of place och personligt. Twilightböckerna och "Är detta en människa?" av Primo Levi får en att börja fundera, för mycket kanske... here we go)


Att läsa igenom sin egen blogg, det får en att tänka. En del saker kan jag konstatera:

1. Jag är knäpp, konstig, wierd, udda... allt det där =P
2.
I början av mitt bloggande gick jag helt efter vad jag trodde var "rätt" att blogga om och hur man "skulle" skriva.
3. Ibland har jag varit fyndig - jag kan sitta och skratta åt vad jag har skrivit och hur jag skrivit det  =P
4. Jag var (är?) way to personlig. Framförallt under 2006/2007
5. Jag påverkas superdupermycket av vad folk tycker. Det visste jag redan, men att det skulle bli så tydligt med bloggen? Det är är ju MIN blogg, som handlar om MIG, jag skriver vad jag vill.. men ändå bad jag om ursäkt för att jag "åt för mycket pizza" eller "tog ett dåligt kort" eller andra saker jag tog åt mig men borde ignorerat.
6. Även om mitt liv är/har varit skit, hemskt, ett kaos till och från så märks det inte så värst i bloggen? Hmm. Bra, då vet jag i alla fall nånting om att hålla saker inom sig...(är ganska dålig på det annars)

Jag vet inte hur många som läser min blogg längre. Vet bara att ett tag var det typ 10 st, sen under pausen juni-oktober 2007 försvann alla. Efter det är det kanske 3-4 som hittar hit, om ens det.
Jag vet inte och jag bryr mig inte så mycket. Såklart det känns lite löjligt om man har 0 läsare, men det funkar också.
Jag får skriva ner händelser och läsa senare, saker jag inte skulle minnas om det inte fanns här, dela med mig av nyheter från kändisvärlden, och så klart få fram min lilla modebloggar-wannabesida.

Mycket minnesvärt som hamnat här är delar av konversationer, ögonblick med människor, kändisar jag funnit intressanta och så klart dokumenterandet av USA-resan (mycket har jag redan glömt därifrån). Min favoritdel av bloggandet är att skriva ner roliga citat från verkligheten, filmer osv. Och "dagens låt": att kolla vad jag har lyssnat på och gå tillbaka och hitta musik jag glömt bort.. Det är toppen! =D

Om inte annat så kan jag i bloggen bli cool, inte en wierd nobody med töntstämpel som det är helt okej att trampa på. (Sluta stirra på mina ben för he-vete!). För jag är cool, måste bara hitta dit och inse det. Cool = Folk som Pink, Katy Perry och Hayley Williams (från Paramore) - gryyymma tjejer med självkänsla och attityd. Det är fett braaa!




Rock on!
xD ;) =P

Yours truly
//Johannanas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback