Yiiihaa!

Jag är glad nu!! Typ hoppar upp och ner och klappar händerna! *Yaay me* =D

Jag har nämligen beställt Twilight på dvd. Min syster fick den i dag i brevlådan, den var bra, men lite besviken blev man. DVD-menyn består av "play" och "special features", ganska mycket extramaterial men ändå bara en bråkdel av DVD:erna i USA. Varför har dom tagit bort så mycket på svenska DVD:n? Man kunde inte ändra undertexter, fanns inga "audio commentary" (där regissören och skådespelare kommenterar i bakgrunden till filmen) eller andra såna där funktioner som brukar finnas. Värsta enkla menyn, som typ på såna dvd:er man får med tidningar!. Wiierd..
Då började jag fundera på att beställa DVD:n från USA, men det går ju inte för där är det region 1 på DVD:erna, Europa är region 2. Då måste man ha en regionsfri spelare och blabla.. men då läste jag om en som köpt DVD:n från Storbrittanien, och det var typ samma som i USA med massa extramtaterial, men Storbrittanien är samma DVD region som vi! =) Så nu har jag beställt Twilight (Special 2-disc edition) från engelska Amazon. Och inte nog med det...

Robert Pattinson har spelat in en brittisk komedi (innan Twilight) som heter "How to be" och visas just nu på filmfestivaler, och kommer ut på dvd i maj i USA och Storbrittanien. Jag hade hoppats på att kunna få tag i den, för det verkar vara en helcool film (RPattz spelar Art - en lite nördig, inte så social, deppig musiker som bestämmer sig för att anlita en själv-hjälps guru som ska göra honom "normal") och den kanske kanske kommer ut här i Sverige, men mer än så vet man inte.. snilleblixt! Storbrittanien har samma DVD-region som vi, alltså kan jag beställa den därifrån och slippa fudera på om den kommer ut i Sverige eller inte ;)

Så nu har jag klickat hem Twilight och How to be! Yaay mee =) How to be släpps inte förrän 18 maj och jag fixade så att jag får båda filmerna samtidigt, och då uppskattades det att jag får paketen nån gång mellan 20-28 maj.

Dagens låt:
Flipsyde - When it was good


Jag försöker övertala min syrra att hjälpa mig med en ny bloggdesign, hon är jätteduktig på sånt och har sagt att vi ska fixa det, men det har inte blivit av.. och jag måste hitta nån lösning för det här med bilder i bloggen, för det är astråkigt med bara text hela tiden =S

Nu - sovtajm! Ska upp 05.45 i morgon.. zznark.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback