Shoppat var det här!

Tjohej alla glada! Det är april, det är blå himmel, det ljummet i luften med friska vårvindar, det är till och med lite soool! Dagen började lite (väldigt) fel med att jag gjorde sönder en grej i duschen (den som reglerar om vattnet kommer ur kranen eller duschslangen) och fick tandkräm i håret halv 7 på morgonen, men nu är det bättre!

Jag har äntligen hittat klänningen jag ska ha på bröllopet i maj, och den är nu min!

Efter att ha letat och letat, i sjuhundraelva affärer och på internet (jag visste att det skulle bli svårt att hitta en klänning - inte för uppklädd men ändå inte vardaglig, därför började jag leta nu). Det gick så långt att jag anpassade mig efter klänningarna.. "äh jag får väl ta den då.. kanske.. eller". Efter typ två veckors klänningsletande satt jag och tittade på klänningar på asos.com under fliken utförsäljning, och råkade bara ramla över denna:

 
"Max C Dye Tattoo Print Vneck Empire Dress" heter den typ =P
Från asos.com, 300 kr (på rea) inklusive frakt, mörkt rosa längst upp och så blir den lite ljusare mot mitten. Tatuerings-inspirerade blommor på. Och den sitter asbra! Måste ha ett linne under pga den djupa urringningen, men det är lugnt!
Är superdupertoppennöjd =D Den är fin - inte för uppklädd/vardagsaktig - men ändå lite egen, något "johanna" i. Perfect match <3

Har shoppat en del annat också nu i veckan. Jag brukar inte köra "nu-gäller-det-att-spendera", men nu var jag tvungen eftersom mamma sagt att jag måste ha lite nya plagg =P Jag har ett par jeans (som används, dom andra ligger i garderoben och väntar på johannas "smal-dagar" höhö) Och sen har jag typ inga basplagg, nästan bara saker me annorlunda mönster/färger som inte går att matcha. Men nu har jag köpt lite svarta och vita tröjor och ett par jeans. Det har varit en väldigt deppig jeans-jakt dessa dagar, eftersom ingenting passar! Fattar nada, men efter världens bästa hjälp idag på JC lyckades jag hitta ett par perfekta! Baggy, med muddar kring fotlederna, och på rean. Yeeehaaa!

Nu ska jag plugga... eller nåt. Uppsatser i både Internationella relationer och Teknisk psykologi (4-8 s, en månad på oss att skriva. 4-8 sidor! blööö!) till efter påsk. Men men det finns så mycket annat man kan göre.
Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback