Onsdag och idol-premiär!

I dag är det onsdag... orkar knappt tänka, är så himla trött. Jag vet att jag säger det ofta men nu ÄR jag verkligen det. Sov ca 4 timmar i natt, kom nämligen hem vid 1 och gick upp vid 6! Inte så kul =P

Varför var jag ute till 1 mitt i skolveckan då?
Jo, jag var med och hjälpte till på skolans Insparkfest, en grej som ordnas för alla ettor på skolan, meningen är att det ska förhindra nollning och att denna inspark ska vara ett alternativ till det. Jag, E och A stod i baren hela kvällen, bästa platsen om ni frågade mig! Vi kunde dansa och ha kul men ändå göra våra uppgifter. 180 liter läsk, 20 chipspåsar och 6-7 godislådor serverade vi och fyra andra människor. Vi hade ägnat två timmar av eftermiddagen med att lyfta bord och dra tunga lastpallar för att ordna en så bra barhörna som möjligt, och lyckades få en lite högre bardisk samtidigt som vi stod ännu högre upp. Vi jobbade från 15 på eftermiddagen till 00.15 ungefär. Festen började vid 19.30 och från och med då hällde vi upp läsk, serverade chips, fyllde på godis och hällde upp ännu mer läsk. Folk var väldigt törstiga och drickan gick åt som smör i solsken! Jag och A fick det lite stressigt där ett tag, haha =P När festen var slut var det städning som gällde, sen kunde vi åka hem, trötta och hesa.

Det blev en lyckad fest, med liveband, danstävling  och ståuppkomiker! Livebanden var det bästa, det var ett band som sjöng 70-talsdisco och det lät grymt bra (ni skulle hört rösten, vi e fortfarande very impressed!) och fotograferna tog kort på oss när vi dansade/larvade oss HAHAHA!

Idag var det dock inte lika kul, började redan 8.00 dessutom. Var rätt så vaken någon timme på morgonen men sen märktes det att man fått lite för lite sömn, idag blir det läggdags redan vid 22 tror jag..

Hur som helst var det en kul kväll! Dessutom får vi en biobiljett för att vi ställde upp, ska gå och se Patrik 1,5 år någon gång när den har haft premiär nu i september (Torkel Petterson rocks!).

Idag är det premiär för Idol 2008! Yeaah ;) Fast jag vet inte om det är värt och se, den nya juryn verkar inte så kul?
Säsongspremiären av Heroes ska jag i alla fall se, det är en cool serie. 21.00 på tv4 ;)

Nu har jag bara svamlat i detta inlägg, så blir det ibland.

Förresten så har Teddy Geiger spelat in ca 30 nya låtar, meningen är att fansen ska rösta fram 11 st som blir hans nya skiva.. man kan inte lyssna på hela men man hinner höra vilka som är bra och inte. Better Now och Sunshine Fires är två av mina favoriter =)

Nu ska jag kolla lite på The Hills och Newport Harbor och drömma mig bort lite till sol och USA!
Buh-bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback