Höst

Nu är hösten här. Eller den kanske har varit här länge nu, men i dag är en sån där typisk höstig-dag, soligt och friskt i luften som påminner om våren men faktiskt är höst eftersom träden är gula/organge/röda.

I dag var tanken att jag skulle åka ner till gymmet, men jag börjar tvivla på om jag verkligen orkar. Är lite latmaskig i helgen =P Skulle gymmat igår, men då flyttade jag det tills idag.. hm. Om jag inte åker i väg, då kommer jag ha sådär mycket överskottenergi för att man suttit stilla inne hela dagen och då blir det svårt att sova på kvällen.
Nej, nu packar jag väskan och drar dit i alla fall! Löpbandet är trots allt kul, och beroendeframkallande när man väl står där! =) Jag har ju årskort nu så det börjar bli dags att använda det på allvar ;)

Appropå träning, såg på tv-shop häromdan där de gjorde reklam för "Shawn T:s Hip Hip Abs", en träningsform för magen där man gör nån hip-hop gympa. 2 dvd:er kostade 700 kronor (helt sjukt) men då sökte jag på Youtube för att kolla mer vad det är för nåt, och hittade det här 5 minuters passet! Prövade det också, kul var det!  =) Klicks på länken här:
Shawn T:s Hip Hop Abs 1

Shawn T som har kommit på det här berättade hos Ellen DeGeneres att han efter att ha gått upp massor i vikt första året på College så började han gå med i nån gympaklass, men alla killarna där gympade utan tröjor så då kände han sig tvungen att hålla in magen medan han gympade.. så kom han på det här me Hip Hop Abs! "Tilt, tuck and tight" är hans magiska ord typ, man ska hålla in magen och samtidigt andas som vanligt hela tiden när man gör passet och så är det hip-hip inspirerade rörelser. Jag tycker det är rätt svårt, men kul! Man lär väl sig bättre efter ett tag..

Dagens låt:
Teddy Geiger - Sunshine Fires

Kommentarer
Postat av: Linda, Vilma o Lova

twins.com finns hans dvder (tror det e 4st..) för 499kr;-)

haha undrar om hans träning fungerar?

Han lovar att på 6dagar ska man gå ner 7cm i midjan!

2008-10-19 @ 12:52:06
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback