Hemma igen

Hemma igen från Mallorca! Det måste ha varit typ 30 grader. Hade med mig mina somrigaste kläder (linnen och kjolar och sånt) men levde i två klänningar, badade minst 2 gånger om dagen och vi drack väl typ 20 flaskor vatten. Hade varit kul om jag hade haft massa spännande nattliv och flörtar att berätta om men icke sa nicke. Jag tänkte inte ens tanken, men det var ju också en resa för att förbättra lite relationer. Vi blåste muuucho pengar varje dag på shopping mat och utflykter men de var det värt. Solen stekte på, fick synliga bikinlinjer efter första dan. Och så kommer man hem till värsta onödiga buss strejken så att man inte kan åka nånstans. Blir fast här i lilla lådan. Kommer inte ens kunna träffa mina alla mina vänner! Alla bor ju "långt bort" Eller inte alla! Jag bor ju nästan granne med M nu =)

Var och tittade på pappas nya bo idag, en jättefin radhuslägenhet! Det var jättefint där, älskar vardagsrummet med cool fondvägg =) Och våra grannar har världens sötaste valpar, jag skojar inte. Sötare än jockepocke!! Jag frågade vilken ras det var, blandras toypudel och Shih Tzu (kollade stavning på google =P). Ni kan inte tänka er hur söta dom var! Lär ju aldrig hitta en sådan, men jag ska ha hund när jag bli äldre i alla fall. En Jack Russel terrier kanske? Eller en yorkshire terrier ville jag ha när jag var liten, för den hade röd rosett och fick plats i väskan, haha =P

Under Mallorca resan bestämde jag en sak; jag ska tillbaka till USA. Ser-i-öst. Jag ska. Så nu har jag börjat planera lite smått; jag ska börja spara i vinter (runt min 18-årsdag) och åka våren 2011. Jag vet att det är långsiktigt (lite för långsiktigt kanske?) men vi började ju spara 3 år innan vi skulle till Thailand (som blev teneriffa istället pga tsunamin).
Sen kollade jag upp priser.. de kostar 22 000 att åka med Ving till Miami.. bläää. Fast det var iofs 2 pers för två veckor. Vill ju inte åka själv, men två veckor blir det nog inte. 5 dagar typ. Vet inte vem jag ska åka med, men vem kan man fråga nu? "Hej vill du åka till USA med mig om 3 år? Du behöver bara betala 11 000 för biljett och hotell". Och man kan ju inte fråga ett halvår innan, vem vanlig svensson kan få fram 11 000 på ett halvår? Blää. Men sånt får man ta sen. Jag börjar med att månadsspara lite smått =)


Puss å kram skum banan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback