Tisdag

The Notebook (eller dagboken - jag sökte dig och fann mitt hjärta) är världens finaste film <3
Har sett de 3-4 gånger och jag gråter alltid lika mycket.

När jag hyrde film för några dar sen blev det dock 27 dresses och Oskuld (egentligen heter den nåt som utalas qinsinjera som dom firar för att hon fyller 15) 27 dresses var bra men lite förutsägbar, typiskt hollywood-manus. Men sånt behöver man se ibland också =) Oskuld var bättre, långt i från hollywood. Det stod att den som gillade Billy Elliott skulle gilla den, och den var väl lite i samma anda. Det är svårt att förklara men den var nog filmad på ett lite annat sätt än de stora hollywood-filmerna. Det har väl med kameran och klippningen att göra. Den var bra!

Från en sak till en annan. Vi måste vara experter på att fika länge. I går träffades vi runt 5 och hittade ett fik ungefär en timme senare (efter att bankomaten svalde V:s kort.. hehe). Där satt vi och drack thé och choklad i två och en halvt timme medan vi pratade om allt mellan himmel och jord.. det var mysigt =)
Sen skulle vi åka till stranden och titta på solnedgången, men så blev det inte. Kollade lilte på Sex and the City när jag kom hem, dom kör ju dubbelavsnitt på trean. Jag vill se filmen! Kanske med syrran, eller om M vill se den? Hmm.

Shiiit, en vecka kvar på lovet nu. Lite nervöst, men jag är jättepeppad =) Vill bara plugga mig igenom det här året (eller den här terminen, för sen blir det ju massa studentskivor och roliga saker) så att jag kan ta studenten och flyga ut i det fria! Eller nåt. Jag har massa idéer om vad jag vill göra efter gymnasiet. Spännande e det! ;)

Nej inte ska man sitta här och vara soffpotatis när det är helt okej väder ute!
Blir nog en sväng till bibblan och sen en stund på gräset i solen med Marian Keyes "Sushi for beginners" och Three days grace på högsta volym i Ipoden! Yeaah ;) Senare ska jag träna lite, samma träningspass som förrigår. Det var grymt bra! =)

Dagens låt:
Three Days Grace - Are you ready


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback