23 maj

Jag är nästan klar med allt pluggande nu! Engelskan och svenskan är fixad, franskaläxan skriver jag i morgon på långa rasten (hehe...) och kriminologin är snudd på färdig (vi e bäst tjejer!). Bara geografiarbetet kvar nu, som jag ska skriva färdigt när jag har bloggat.

Alltså vad är det för fel på detta tagentbord??? I varje ord jag skriver saknas minst 1 bokstav när jag tittar på skärmen för att läsa vad jag har skrivit. Det är trådlöst, så där kanske problemet ligger. Får trycka på varannan bokstav tre gånger innan det funkar! J*vligt irriterande är det!

Jag har precis kommit hem från mormor och morfar, det var stort släktkalas där för morfar som fyller 85 år idag. Grattis! Mormor fyller 80 år nästa lördag men vi ska fira henne i helgen av någon anledning.. hm. Grattis mormor också! "På deras tid" fick barnen heta det namn som hade namnsdag den dagen då pojken eller flickan föddes. På morfars födelsedag har typ Dorotea namnsdag, så dom fick använda namnet för dagen innan. Finurligt va? Då slipper man ju fundera ut namn! Haha :)

Kalaset var jättekul, och jag visste att jag hade rätt: mina kusiner är coolast i världen!
Nu måste jag sluta här, har ju geografin kvar (fortfarande) och det är inlämning imorgon.. hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback