12 maj

I dag har jag varit på IKEA! (eller i dag och i dag nu blev det ju "i går")
Ett gott råd: Om du har lätt för att bråka med familjen, åk inte till IKEA tillsammans. Mamma, jag och min syster åkte kommunalt till IKEA i Kungen kurva. Jag och syrran började tjafsa redan utanför ingången, och det fortsatte inne i varuhuset; jag tjatade på min syster, min syster tjafsade med mamma, mamma blev sur på oss båda och på vägen hem bråkade vi ganska rejält. Men vadå, efter 7 timmar på IKEA kan allt hända...

Vi köpte inga större möbler, men vi ska få nya skrivbord+stolar och andra grejer som inte går att bära hem via buss och tunnelbana. Vi tittade på det i alla fall och bestämde vilket skrivbord vi vill ha (båda vill ha samma men i olika färg) och tittade på olika snurrstolar. Hittade en bekväm som både fungerar som fotölj och skrivbordsstol med
coolt mönster. Nu när jag kollar på den kanske en vit eller svart är bättre. Kan man få någon annans åsikt om dette? :)

I övrigt köpte jag en liten spegel, en ny tavla och lite krimskrams sådära. Helt plötsligt säger dom "IKEA stänger om fem minuter " i högtalarna. Jaha? Vi gick runt där i lugn och ro och tittade och jämförde, vi trodde ju att dom stängde 8! Men då var klockan 6. Det blev genast väldigt bråttom till utgången och kassorna när de sa i högtalarna (någon minut senare) "kassorna stänger om några minuter, var vänlig gå mot utgången". Hujeda mig. Sen tog det mer än en timme att komma hem igen, men väl hemma blev det mys med thaimat, Eurovision Song Contest och godis!

Jag beställde Dirty Dancing-affischen tidigare i kväll.
Såg filmen i går, jag har sett den förut men kommer inte ihåg att den var så bra som den är! I love it! Då tänkte jag att "jag bara måste ha affischen" och ja sagt och gjort jag köpte den. hihi :)

Nu är det typ godnatt, eller nåt. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback