Kväll 6 januari

Min kusin M är här och ska sova över.  Vi tittar på "Dieselråttor och sjömansmöss" den där småtokiga julkalendern som gick på tv för några år sedan och innehåller en del roliga repliker.

- "Min barndom var minsann ingen dans på oljiga ventiler"

Jag tycker mest om Trassel mé trunken, han är lite gullig.
- "Om det inte är något annat som behöver göras undrar jag om jag kan svimma av ett litet tag"
- "Trassel mé trunken, eehh... trouble with bag"

För övrigt så tränade jag i dag, och sedan stämde jag träff med M (kompis) på McDonalds. El Maco Chicken med minimorötter och medtaget Evian-vatten, det var min lunch. Sen åt vi varsin McFlurry med Annas pepparkakor-kross i. Mums!

Har redan upplevt min andra godis-prövning. Far och syster skulle åka och köpa godis och lyckades nästan övertala mig att tänja på gränserna för godislöftet till att äta godis, men bara på lördagar. Och det var nära att jag åkte med och köpte godis för att jag då vilje välja själv. Men jag kände faktiskt att jag inte var godissugen. Och så började jag tänka på alla dessa konstiga ämnen godis egentligen innehåller och vad det är gjort av och hur illamående jag blir när jag proppat i mig allt godis och... usch. Thanks, but no thanks.  

Jag måste klippa mig snart. Hittade massa trassel i håret idag och jag är inte rädd för att slita och dra. Så borde jag ju inte göra det är inte alls bra för mitt hår och ont gör det också. Sen hittade jag en stoor tova som jag fick klippa bort. Snyft.

Nu ska vi fortsätta titta på "Dieselråttor och sjömansmöss", sen senare ikväll blir det nog Beck.
So long friends!

Kommentarer
Postat av: Marja

Men du har betämt att du får äta typ glass och chips och sånt?

Postat av: Johanna

ja! annars skulle jag aldrig klara mig. fast jag lär nog vara rätt trött på sånt snart.. haha :P

2007-01-07 @ 13:56:41
URL: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
Postat av: Marja

Jo, det var egentligen meningen att man inte skulle förstå vad det handlade om :P Vi kan väl skriva i varnadras.. typ. så brukar jag köra.

2007-01-07 @ 17:34:19
URL: http://marjott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback