6 januari

Idag gick jag upp tidigt, klockan 9.05! Bara för att jag skulle på spinning. Sen efter frukosten ändrade jag mig för jag kom på att det kanske inte är så bra att inte ha tränat på ett tag och så bam! börjar man träna jättemycket. No good.

Igår var en av dom bästa dagarna på länge. Tjejerna hade filmkväll! Det var alltså hemma hos mig och jag fixade allt inför kvällen. Jag vaknade typ elva, sen var det lite stressigt fram till fem (tiden som gällde för filmkvällen) men som den tidsoptimisten jag är märkte jag inte det förrän kvart i fyra när jag fortfarande stod med dammsugaren i handen och hade inte städad färdigt.. Jaja, jag hade i alla fall ordnat så att familjen skulle åka till mormor och morfar under tiden för filmkvällen. Nähe, då blev det massa tjafs och skrik och slå i dörrar. Så dom hann inte gå innan alla gäster kom, och mamma skulle ju stanna och hälsa på alla. Men till slut kom familjen i väg och jag kunde ta emot mina gäster. Det var E, A, T, V och E. E och A hade med sig en jättefin blombukett som jag glömde att tacka för. Så nu säger jag tack så mycket.
Det märktes att alla var på bra humör.

Så kunde filmkvällen äntligen börja. Vi hade popcorn, chips,ostbågar och jordnötter. Släckte granen, drog ner persiennerna och tände ljus. Första filmen var Strandvaskaren, en svensk thriller. E satt bortvänd från tv:n och höll ett krampaktigt tag om A. Jag och V blev så räddda att vi satt och kramade sönder varandras händer (okej lite att överdriva), E flyttade från ensamma fotöljen och gjorde plats åt sig själv i tresits-soffan. T var den ända som var modig och tittade koncentrerat på alla scener i filmen "fy vad äckligt" sa hon dock ganska ofta. Och så skrek ju allihopa högt då och då. Jag tycker att den var bra, lite läskig men inte så att man tittade bort hela tiden.

Sen var det pizza time! Många pizzor blev det, det såg ut som en riktigt fin buffé när alla pizzor var klara. Då stängde vi av tv:n, tände granen och lyssnade på NRJ på radion medan vi åt och snackade.
Nästa film var Temptation Island vars orginaltitel var "Lovewrecked" men någon hade visst betämt sig för att ändra titeln när den gavs ut i Sverige. En ganska löjlig tonårskomedi med Amanda Bynes, men den låg ju 1:a på komedi-toppen i videobutiken...  Till den filmen hade vi godis och ostbågar. Jag som inte får äta godis lyckades faktiskt hålla mig till ostbågarna. 6 dagar utan godis, jag är stolt! haha.

Det blev en del foton också, det är kul att det här gänget tycker om att bli fotade (och larva sig) för då blir det roligare! :D
E var tvungen att åka halv elva, sen var det bara 5. Jag dukade fram glass och och strössel och chokladsås och fast alla typ sagt "nej tack" innan så tog alla av glassen och strösslet och chokladsåsen, förutom E. A var smart och la en klick chockladsås i botten av tallriken och la sen på vanlijglass och sen lite mer chockladsås, och strössel. Gott var det!
Tio i elva gick vi alla ut och väntade på bussen och sen var kvällen slut. I had the greatest time you know!

Nästa gång ska vi gå på Laserdome (?) eller bowling eller bio eller stripaerobics (du får förklara det där E...) eller The Wave-party eller ha en till filmkväll. Och i sommar ska vi basta hos E!

fötter



Precis innan alla gäster kom ringde det på min mobil (en finfin Sony Ericsson K610i röd) och jag visste att det skulle göra det så därför hade jag den i fickan, och när jag tog upp mobilen för att det ringde tappade jag den i golvet så att den gick i tre delar. Det här är andra gången det händer och han som sålde mobilen sa "Den här är väldigt stöttålig och går inte sönder om man tappar den, jag vet för jag har en sån själv." Jaha men min har ju gått sönder två gånger när jag tappat den. Fast den fungerar fortfarande så den kanske kan gå sönder, men inte gå sönder så att den slutar fungera.

Dagens låt: Possibilities - Teddy Geiger

Nu har far min bokat resan. Vi åker till London den 10 juli! Jag är så glad, det är som en dream goming true. Jag måste börja spara pengar!

Så snart jag får pengar ska jag köpa nya byxor, klippa och tona håret, köpa OC-boxen sösong 2... vänta lite. Hur ska jag då kunna spara pengar till London? Hmm..

Jag får lösa det där när det blir ett problem. För i dag har jag inga problem. Inga bekymmer. I dag är det lööödag!

Ciao

Kommentarer
Postat av: Marja

Ja! stripaerobics, det har jag nästan själv börjat fundera att gå på!!!
Det var markiser jag menade, och mamma mia var jättebra!
Jättekul att du får resa! Grattis :)

Postat av: Kajsa

jag har också en röd 610i, och den håller jättebra! :D fast jag har aldrig tappat den *stolt* XD tihi...

2007-01-06 @ 23:01:36
URL: http://kajsamarta.blogg.se
Postat av: Johanna

marja: haha det låter ju jätteskumt, stripaerobics liksom.. :P aa london ska bli jättekul :D
kajsa: okej va bra då

2007-01-07 @ 14:00:39
URL: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback