18 januari

Fear, it has its place
Folded in squares squarely
Tucked in the back pockets of all minds
And yes it’s reckless to laugh
Pointless to decide
Just let your world collide with mine

Hade en bra dröm i natt, men som vanligt var det bara en dröm. Men den var verklig. Nästan. I drömmen tänkte jag att jag skulle skriva om det som hände (i drömmen fast jag trodde att det var verklighet) här i bloggen, hur jag skulle skriva funderade jag på i drömmen. Men det var ju bara en dröm, så jag har inget att skriva.


Det känns som att jag springer ett maraton. Jag springer och springer, ramlar och ramlar, men lyckas ta mig upp. Jag ser mållinjen. Nästan där. Jag ramlar och denna gång lyckas jag inte ta mig upp. Jag ligger på marken, kan inte resa mig, alla springer över mig. Tillplattad.

Jag vill också vara en plågad konstnärssjäl. Som möter en plågad idrottsman. Eller åtminstone en konstnärssjäl. Vill jag vara.
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

har du kollat på felicity? ;D

Postat av: Johanna

nej det har jag inte :)

2007-01-19 @ 14:26:04
URL: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback