11 januari

I dag var jag trött trött trött... varför måste vårterminen vara hela 22 veckor lång? Blää. Jag var som sagt trött och så blev jag knäpp när jag såg en jättesöt kille på bussen som E känner. Hahahaahhaha jag blev helt vimsig (om det finns ett ord som heter så men nu finns det det iaf i johannas ordförråd).
 
Jag tänkte precis på att jag måste städa mitt rum i dag. Det säger jag varje dag till mig själv men jag måste nog göra det för det är dammigt och rörigt och behöver städas.

Och så då tänkte jag på en till sak. Jag var sjukt pedantisk när jag var liten. Lilla Fröken Ordning, typ. Kommer i håg en gång när jag hade en kompis hemma hos mig, jag var väl typ 9-10 år (är jättedålig på att uppskatta hur länge sen vissa händelser ägde rum) och hade ett ljust ganska rangligt skrivbord i ena hörnet av mitt rum då. Bl.a hade jag en glittrig ask på bordet, bredvid min blomma som jag fick när jag flyttade in där jag bor nu och hade inflyttningskalas sommaren 1998. Iaf, på asken hade jag en McDonalds-leksak stående, hästen från den där filmen, vad heter den nu igen.. jo men den där filmen med en cowboy rymdgubbe och potatis.. leksaker! Leksakerna som blir levande och typ "förklarar krig" mot familjen. Men vad heter den? Något med Toys... Anyway, när min kompis var hemma hos mig skulle hon röra allting, jag hatade när folk skulle pilla på alla mina grejer för jag hade superordning i mitt rum. Hon tittade på hästen (som kunde spela 3 olika melodier btw) och tog upp den, sen la hon den bredvid asken - inte på. Jag blev sur och flyttade tillbaka hästen till asken och lite senare gick jag ner till mamma och sa "mamma hon kollade på min häst och så ställde hon inte tillbaka den där den var". HAHAHAHA hur pedantisk får man vara egentligen? Några år senare kom det fram att denna kompis hörde när jag "skvallrade" för mamma. Jag fattar inte att jag var så jättepedantisk. Men det finns det fler som är, Robert Gustavsson till exempel. Oj vad många minnen som kommer upp. Till exempel den där blomman kommer jag exakt i håg vem som gav mig den, och att den aldrig växte särskilt bra.
Jag ska gå och städa mitt rum nu.

Veronica Mars - 20.00 Svt2

Our eyes - Teddy Geiger

You seem so afraid
Afraid you’ll regret
Regret getting closer and connected to me
And I feel like that to but I'm scared,
Scared you’ll leave while you still feel you can
So i'll just wait and see
So i'll just wait and see, and see
Let our eyes say words we’ll leave unspoken
While were trying to be careful
And words can be so confusing while were trying to be careful
But not to careful

Fear, it has its place
Folded in squares squarely
Tucked in the back pockets of all minds
And yes it’s reckless to laugh
Pointless to decide
Just let your world collide with mine
Let’s not wait and see
Let our eyes say words we’ll leave unspoken
While were trying to be careful
And words can be so confusing while were trying to be careful
But not too careful

What’s the average number of times people feel this way in a lifetime
Lets not waste more time

Let our eyes say words we’ll leave unspoken
While were trying to be careful
And words can be so confusing while were trying to be careful
Not too careful
Not too careful

Kommentarer
Postat av: Marja

Toy Story ju!!!!!!

Postat av: Anonym

toy story!!

2007-01-12 @ 18:48:57
Postat av: Johanna

just de det är så den heter! :D

2007-01-12 @ 19:57:29
URL: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
Postat av: Kajsa

haha jag kommer också ihåg en gång när vi satt o åt hemma hos dig o du började typ skälla ut oss inför din mamma :S HAHAHAHAHA

2007-01-14 @ 16:17:47
URL: http://kajsamarta.blogg.se
Postat av: Johanna

va? jaha det har jag inget minne av.. :s vilka var "vi"? :P

2007-01-14 @ 18:10:39
URL: http://hannapannavattenkanna.blogg.se
Postat av: Kajsa

ddet var jag och en gammal god vän till oss. du vet nog vad jag menar om jag säger igelkottsbo på ösbyskolans dag.... eller nåt.

2007-01-16 @ 00:18:04
URL: http://kajsamarta.blogg.se
Postat av: Johanna

Kajsa: njaa det ringer ingen klocka av den beskrivningen.. men jag tror att jag vet vem du menar iaf :)

2007-01-17 @ 18:35:57
URL: http://hannapannavattenkanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback