28 februari

Puh va trött jag är! Helt slut.

Jag skulle ju till skolläkaren på Vårdcentralen för ryggkoll, eftersom jag första gången blev sjuk och när jag fick en ny tid försov jag mig! Haha. Tredje gången gillt sägs det ju. Vårdcentralen har flyttat så det är 10-15 minuter att gå från närmaste busshållplats, så jag gick dit. Jag fick mäta mig också och jag är nästan 157 cm! Tjohoo. Skolläkaren räknade ut utifrån mina föräldrars längd att jag inte kommer att bli längre än 160 cm.... Hon antecknade att min pappa var 172 fast han är 177 cm lång så lite längre kanske jag blir, men inte mycket. Jag trodde att jag skulle få en till växt-spurt och bli längre än så... :( Men nej. Jaja, kort kan ju också vara gulligt.

Sen gick jag tillbaka till busshållplatsen och tog lokalbussen till Sickla för att möta Mathilda, Philip och Jenny, vi skulle hälsa på vår gamla gympalärare på hans nya jobb som försäljare på Hästens. Vi skojar och kallar oss själva för "hans värsta mardröm". Det är så att vi retades alltid med Richard och han retades jämt med Philip, och till slut med allihopa - alltid med en humoristisk underton förstås. Men det var en stor hjälp till att orka med sista året i grundskolan, att vi skrattade så mycket.

Sen var han ju inte där förstås! Han hade gått för att hinna med 3-tåget och vi kom dit kvart över. Vilket anti-kilmax.  Vi som hade jobbat en hel vecka med våra planeringar för att kunna träffas. Och vi ville ju överraska Richard! Men nej. Men vi hängde inte läpp (inte så mycket i a f....) utan gick istället och kollade lite i affärer - Jenny och Mathilda - och åt pizza. Mysigt och skojigt!

Sen skulle jag egentligen åkt vidare in till stan för att bowla och äta på Hard Rock Café (så rockigt!) med familjen men det blev inte av. Så nu sitter jag här helt utmattad av tisdagen och onsdagens aktiviteter.

Såg reprisen av måndagens "Outsiders" och blev alldeles skrämd. Det handlade om den här ätstörningen som liknar bulimi men till skillnad från den så kräks man inte upp det man stoppat i sig och blir fetare och fetare istället. Huuh! :s Ett sådant beroende verkar inte vara roligt.

Jockepocke gnäller som en gris, men han har precis varit ute på promenad så det är inte det. Han lurar bara oss för egentligen vill han ut och spana på tjejer! Hundar alltså...

Nu ska jag surfa vidare! I morgon är det mars.
puss hej leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback