23 april

Yo yo yo Johanna hääär
Näe jag bara skoja.. hahaha vilken humor man har!

Måndag, första dagen på en ny vecka. Jobbigt! Det kändes faktiskt som det gick typ tre dagar bara på denna skoldag.. weird.

Dagen började fint med att klockan ringde 05.55 efter 4 1/2 timmars sömn. Yeey! Jag skulle upp tidigt för att inte komma för sent till nationella provet i english, "speaking comprehension" denna gång. När jag var helt färdig hade jag en halvtimme på mig innan bussen skule gå, så jag tog det lugnt. Lite för lugnt kanske för sen hade det gått 25 minuter! Fick nästan springa ut till bussen, men jag hann. Var vid skolan 08:10, ganska bra.
Det var en rätt så rolig diskussion vi hade sen, jag Louise och Marja.

På franskan spenderade vi halva lektionen (som är 1 timme och 20 minuter) till att prata om det franska presidentvalet... kul eller inte kul bedöm själva. Sen jobbade vi med ackusativobjekt och dativobjekt och efter det var det helt snurrigt i hjärnkontoret.

På lunchen snackade vi om lite allt möjligt. Ett ämne var roliga reklamer; någon gillade Schweppes, någon Telia, och alla tyckte Burger King- reklamen var cool! Ni vet den här:
"Får jag smaka? Fyllningen är ju varm!"
"Den är inte varm, den är hot, det betyder het på engelska"
"Hot.. HOT!"
"Äh skärp dig!"

Det här är även ett citat från verkliga livet (som har varit väldigt roligt i dag):
"Ni kan få smaka korv. Small medium eller large?"
(svaret blev såklart:)
"Det blir väl small i ditt fall"

Hahahaahaahahaa.. ja.

Jag lyssnar på...
Paolo Nutini - New Shoes
Min nya favorit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback