29 november

Jag har varit hemma  i går och i dag p g a yrsel och halsont och konstig hjärtklappning, men i går var en mycket bättre dag än denna. I morse vaknade jag med "domningar" i tummen, sen läppen och till sist tungan! Iaf då fick vi åka in till akuten, och jag blev värsta orolig. Det var inte kul! Dom var ganska otrevliga där och så var det någon norsk sjuksköterska somn skulle göra EKG (?) men jag fattade inte alls vad hon sa.... sen fick jag ligga i ett litet bås och vänta.. och vänta. Inte blev det bättre av att det typ bara var unga skjuksköterskor/sjukskötare där (förutom nån surig tant)  och sjukskötarna var lite snygga så då skämdes jag lite för att jag låg där ynklig och liten. Patienterna var typ bara gamlingar som snarkade jättehögt.  Totalt var vi på akuten i 5 timmar. Dessutom blev dom stackars gamlingarna behandlade så respektlöst! den svenska sjukvården var det ja...
Men hursomhelst så var det inget farligt. Troligen nån virusinfektion vilket är vanligt nuförtiden. Jaha så var det med den dagen. Kunde inte sluta jämföra situationen med Grace Anatomy men jag och far kom fram till att den svenska verisonen skulle heta "Sunes Sjukhus" och de medverkande skulle inte alls vara lika glamourösa som i Grace Anatomy. Hahaha lite kul var det.

Sen gick jag och tittade lite på H&M och Carlings, hittade en jättesöt lilaprickig klänning som jag funderar på att köpa till nyår... som julaftons-klädsel kändes den inte helt rätt. Men jag tror att den blir jättefin med ett par svarta leggins och ett silvrigt halsband. På Carlings såg jag ett par lila jeans som var rätt snygga - jag sa ju att jag måste ge min garberob lite färg. Vet inte om jag vågar gå så långt dock - färgade byxor har aldrig riktigt varit min stil. Men det kanske är dags att prova något nytt.

På väg till tunnelbanan hem (eftersom far som hade varit med mig skulle till jobbet så fick jag åka kommunalt) var jag så insnurrad i mina tankar - det blir ju lätt så när man går runt i sällskap av sig själv - och jag satte mig bredvid två klasskompisar jag såg, sa hej och berättade att jag varit på akuten hela dagen. Clearly a big minstake. Fan varför kan man inte bara vara hyggliga mot varandra?

Dagens låt: Nothing in this world - Paris Hilton.
Som dom flesta nog vet har ju Britney och Paris börjat umgås och ja jag förstår Britney, nu när hon blivit fri från Kevin vill hon leva det glada livet (hon är ju trots allt bara 24 år) men så som Britney har blivit nu är verkligen inte smickrande för hennes image. Paris Hillton tycker jag är rätt cool även om hon inte alltid är min favorit.

Nu har jag bloggat ett tag (2 veckor men det känns som en evigheeet), så vad tycker ni läsare om bloggen?

Nu ska jag duscha, känner mig rätt ofräsch efter en heldag på sjukhuset.
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback