Johannas positiva lista

Eftersom marjott, min kära vän (också en bloggare) har skrivit en lista över negativa saker med vintern ska jag nu göra en lista över positiva saker med vintern för att visa att vintern är bra ibland.

Positiva saker med vintern:
- Man kan ha sockor på sig utan att svettas
(jag själv har ett par gröna stickade av min kära mormor)
- Man kan tända ljus och mysa med varm choklad/thé
(vem gör det på sommaren?)
- Många fyller år
(=kalas och grattiskramar)
- Snö!
(Är det inte underbart? snöbollskrig och snöänglar snö snö snö!)
- Man kan spendera mycket tid inomhus och pyssla
(ganska skönt eftersom man vistas typ 50% av året utomhus på våren och sommaren och då har man inte tid att pyssla dessutom)
- Jul o Nyårsafton
(Mycket trevligt! oftast)

Någon som känner sig övertygad om att vintern är ganska bra ändå? Eller inspirerad och faktiskt har en något postivare syn på vintern by now?

Nu ska jag ta igen alla veckans förlorade timmar sömn.
God natt sov gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback